هشتم اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی گرامی باد

دسته بندی :اخبار 8 اسفند 1400 gmanager

شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ هشتم اسفند ماه سال یكهزار و سیصد و پنجاه و نه هجری شمسی، « ستاد امر تربیتی » در مدارس ایران تاسیس کردند.

استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است كه مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد. مهم ترین وسیله این انتقال آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترین واسطه انتقال دانش و مهارت فنی است، بر همین اساس در دوره نخست وزیری شهید رجایی و در دوران تصدّی شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش آن ها به تأسیس ستاد های امور تربیتی در مدارس كشور اقدام كردند.

پاسداری از ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملكرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت های تربیتی از جمله اهداف ستادهای امور تربیتی است. در جمهوری اسلامی ایران هشتم اسفند ماه روز «امور تربیتی و تربیت اسلامی» نام گذاری شده است.

مهمترین اهداف تشکیل امور تربیتی را حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهای انقلاب در مدارس باید دانست. چرا که انگیزه های انقلابی و اسلامی همراه با شعار «مربیان امور تربیتی سربازان انقلابند» موجب تأسیس این نهاد انقلابی شده است.

رجایی مربیان امور تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش نامید؛ شهید باهنر نیز در این مورد فرمودند: «مربیان زمانی با انبیا هم صف و با امام عادل هم ردیف هستند که آموزش را از محتوای تزکیه پر کنند»

و امام (ره) چه خوش مي فرمايند: “… اگر چنانچه معلم يك معلمي باش كه دعوت به نور بكند، دعوت به صلاح بكند، دعوت به اسلام بكند، دعوت به اخلاق صالحه بكند، دعوت به ارزشهاي اسلامي بكند، آن ارزشهايي كه عندالله ارزش است ـ اگر معلم اين كار را بكند همانطوري كه انبياء مرد م را از ظلمت به نور مي كشانند اين معلم هم اين بچه ها را از ظلمات به نور وارد مي كند و همين شغلي است كه شغل انبياء است.”

مطالب مرتبط

  • لطفا از درج تبلیغات در دیدگاه خودداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: